Promovare pe Facebook: Primii Pași, Strategie & Exemple

Ce înseamnă Promovare pe Facebook?

Promovare pe Facebook este un termen din ce în ce mai căutat online dar prea puțin înțeles.

Datorită reclamei agresive, aceasta formă de publicitate online a luat avânt.

Este ea cea mai eficientă formă de promovare online în zilele noastre?

Promovare pe Facebook

Depinde… de foarte multe aspecte pe care încerc să le explic mai jos.

Promovarea pe Facebook este folosită cu succes, în special de firme dar și profesioniști independenți.

Rezultatele sunt diverse iar implemetarea reclamelor pe facebook necesită planificare și cunoaștere.

Practic, cel mai rapid mod de a afla cum se face este să înepi dar nu este cel mai eficient.

Șansa de a pierde bani și a nu-ți atinge obiectivul dorit este foarte mare dacă nu știi ce faci.

Cel mai indicat ar fi să te adresezi unei agenții specializată pe Marketing Online.

Referințele în acest caz sunt foarte importante.

Ar fi indicat să ceri câteva ”exemple de succes” comparabile cu obiectivul tău.

ATENȚIE!

Există și cazuri în care ”unii iși dau doar cu părerea” în acest domeniu și promit like-uri și fani cu lopata.

Acesta să fie obiectivul tău?

Dacă ești antreprenor cu acte în regulă sunt convins că scopul final este să câștigi bani.

Aprecierile și recțiile, indiferent de cantitatea lor nu garantează nimic.

Poți da faliment chiar dacă ai mulți fani pe Facebook și o grămadă de interacțiuni.

Este o platformă de socializare nu de comerț online 😉

Utilizarea eficientă a uneltelor puse la dispoziție de platformă poate să-ți genereze profit!

Audiente Facebook

Important este să faci totul cum trebuie iar pentru asta ai două variante mari și late:

 

  1. Inveți singur (durază mult timp și te va costa mulți bani)
  2. Apelezi la Profesioniști (te costa bani dar ajungi la rezultate mai repede)

 

Personal am învățat singur cum se face.

Atunci când am început nu prea existau profesioniști în domeniu.

Poate nu știam eu că există, mie oricum îmi place să experimentez.

Am investit ceva timp și bani în asta dar sunt mulțumit că am avut rezultate constructive.

Rezultate Promovare Facebook

Anul trecut, am redus costurile unei campanii cu aproximativ 70% pentru unul din clienții mei.

Fericire 🙂 am reușit să dau mai departe din experiența acumulată.

Mai mult, i-am explicat și cum să folosească setările de țintire pentru a se adresa oamenilor potriviți.

Eșecuri?

Normal că am trecut și prin asta.

Cel ma mare a fost când am încercat să fac o campanie publicitară pentru un partener.

A ajuns să mă coste pe mine mai mult decât banii pe care i-am câștigat.

Oricum am evoluat și încă mai testez mai ales că acest domeniu vine zilnic cu noutăți.

 

Cât mă costă Promovarea pe Facebook?

Cât vrei tu, gratuit nu se poate.

Am văzut că se caută ”promovare Facebook gratuită”, fapt care confirmă ”criza” existentă încă în capul unora.

De fapt, poți să faci promovare gratuită pe Facebook.

Dar, asta înseamnă să creezi conținut extrem de popular și original care să primească multe reacții și distribuire.

Referitor la tipul de conținut, este evident ce funcționează și ce nu în această privință.

Partea proastă cu acest tip de promovare este durata ei de viață ține de la câteva secunde până la maxim zile.

Eu nu am văzut nicio postare pe facebook care să se repete mai mult de câteva zile.

Cu ”Promovare pe Facebook” este altă poveste.

Insă, acest serviciu este pe bani, nu există promovare pe Facebook gratis 😉

Spuneam că prețul promovării pe facebook este ”cât vrei tu” și asta este 100% adevărat!

Bugetul minim zilnic poate fi de 10 lei, sau chiar mai puțin, dar asta garantează afișarea conținutului promovat o perioadă bine stabilită.

Important este să nu uiți de această variantă și să o folosești indiferent de starea economiei.

Daca economia bubuie, stabilește un buget lunar pentru BRANDING!

Dacă economia o ia la vale, foloseste Promovarea pe Facebook pentru a atrage mai mulți clienți și vânzări.

Partea frumoasă este că poți controla la fix cât investești versus cât câștigi.

Deci prețul îl stabilești TU!

Recomand să ai mereu la dispoziție o sumă de bani pentru asta, indiferent de valoare.

Te va ajuta dacă nu pentru creșterea vânzărilor, cel puțin pentru acumularea de contacte noi 😉

 

Cum se face corect o campanie de Promovare pe Facebook?

În primul rând trebuie să ai obligatoriu o Pagina de Facebook 🙂

Apoi, depinde ce vrei să obții.

1, OBIECTIVUL

… este poate cel mai important lucrur de stabilit de la bun început.

De colo pleacă toată strategia și acesta ar fi primul pas logic.

Corect nu prea există.

Potrivit pentru ceea ce vrei să obții? Asta e!

Acesta ar trebui să fie punctul de plecare atunci când decizi să începi această ”aventura” online.

Sunt foarte multe obiective pe care le poți atinge cu o Promovare pe Facebook.

În general se dorește creșterea vânzărilor/încasărilor și se face promovare agresivă.

Este oare corectă această abordare?

Depinde, mai ales în domenii care se schimbă foarte repede.

Creșterea vânzărilor poate fi un obiectiv final.

Până acolo se pot alege câțiva pași preliminari foarte importanți și anume creșterea numărului de contacte.

Personal, consider termenul ”Promovare Facebok” cel mai potrivit pentru a face acest lucru.

2, CONȚINUTUL

Text și imagine în general dar mult mai bine și mai eficient este să folosești VIDEO.

Conținutul video este mai convingător și clar cu un mesaj de doar câteva secunde.

Poți face tu unul sau poți aplea la agenții specializate.

Depinde cât ești dispus să investești.

Dacă vrei să faci ceva rapid și simplu, fără prea mari cheltuieli folosește doar text și imagine.

3, STRATEGIA

Cel mai important este să cunoști detalii exacte depsre clienții tăi potențiali.

Opțiunile setărilor de țintire te ajută să selectezi audiențe diverse:

  • Vârstă
  • Sex
  • Interese
  • Țară
  • Funcții

…etc.

Dacă vinzi ceasuri, de exemplu, poți alege ca public țintă iubitorii mărcilor consacrate.

Aici ar fi multe de scris și probabil voi acualiza acest articol pe parcurs.

Ai înțeles ideea.

4, ANALZA

Dacă nu măsori și analizezi ce se întâmplă, nu ai cum să treci la pasul următor.

Aici recunosc că nu sunt prea bun.

Cifrele și comparațiile mă depășesc, momentan.

Îmi place să investesc în educația proprie zilnic, de asta am spus momentant.

Practica și învățarea mă vor ajuta la un moment dat să fiu bun și la asta.

Cel mai util instrument oferit de Facebook pentru analiza eficeinței campaniilor este Pixel-ul.

Ușor de instalat pe orice pagină online.

5, OPTIMIZAREA

Dacă a trecut ceva timp și ai început să obții ceva rezultate dar nu ești mulțumit de ele, ai ajuns aici.

Optimizarea campaniilor poate părea puțin mai dificilă.

Trebuie să ții cont de multe date.

Decizia pe care o iei necesită timp și depinde de fiecare pas de mai sus.

Analizează atent, compară rezultatele obținute cu obiectivul prorpus și ”joacă-te” cu conținutul și reglajele reclamei.

Din nou, ar fi multe de scris aici și mă gândesc serios să creez un curs video online despre asta, ce zici?

Ar fi util pentru tine?

Te rog să-mi răspunzi într-un comentariu mai jos, multumesc!

 

Servicii de Promovare pe Facebook

Majoritatea companiilor care crează și administrează Prezența Online oferă și servicii de Promovare pe Facebook.

Există și alte forme de publicitate online dar acestea sunt cele mai eficiente astăzi.

Iată câteva lucruri de care îți recomand să ții cont atunci când decizi să investești în această formă de publicitate:

  • OBICTIV (aprecieri și abonați)
  • CONȚINUT
  • STRATEGIE
  • ANALIZĂ
  • OPTIMIZARE

Acesta ar fi de fapt rezultatul pașilor detaliați mai sus.

Pentru mai multe detalii poți lua legătura cu mine folosid Pagina de CONTACT.

Voi lua legătura cu tine și vom stabili împeună dacă serviciile mele sunt potrivite pentru obiectivul tău.

Abia apoi vom discuta despre OFERTA și COSTURI 😉

Practic, poți considera asta o ofertă de consultanță gratuită.

 

Promovare pe Facebook sau Google Adwords?

Este diferența?

Mare, mare de tot!

În primul rând, reclamele pe Facebook apar în fața tuturor persoanelor țintite prin setările reclamei.

Asta înseamnă că orice deținător de cont Facebook care se potriveste setarilor audientei, vede reclama ta chiar dacă nu-l interesează.

Google Adwords afișează reclama doar celor care efectuează o căutare legată de un cuvânt sau expresie cheie.

Unii ar spune că este mai eficient să folosești Google Adwords pentru a vinde online ceea ce este perfect adevărat până la un anumit punct = strategia de marketing.

Aș putea scrie multe și despre asta dar la experții în domeniu precum …. și …. să vă explice mai bine.

Ceea ce știu eu, este că folosite împreună și bine reglate pot ajuta la atingerea obiectivelor stabilite într-un timp mult mai scurt decât alte metode de publicitate.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *