Cei 4 „RESPONSIVE” obligatorii pentru prezenţa ta online

RESPONSIVE = SENSIBIL, CORDIAL

Adică prietenos și adaptabil.

Noile tehnologii permit din ce în ce mai mult dezvoltarea conţinutului online în aşa fel încât experienţa utilizatorului să fie memorabilă şi interacţiunea lui cu produsele sau serviciile pe care le oferi să fie cât mai sensibilizată, căt mai cordială, umană.

Dacă prezenţa ta online este afişată utilizând un domeniu propriu pe care ai conţinut de calitate, atunci trebuie sa citeşti mai departe.

Când ai decis să-ti faci primul site de prezentare sau blog ori ai avut o idee geniala pe care să o afişezi online, nici nu ţi-au trecut prin cap unele aspecte care ţin de sensibilitatea şi cordialitatea conţinutului tău online.

Ce au în comun sensibilitatea şi conţinutul tău online ?

Citeşte mai departe.

Conţinutul pe care tu îl afişezi online fie că vorbim despre imagini, videoclipuri, text sau toate cele trei împreună, trebuie să fie „sensibil” la diferite aspecte legate de adaptarea afişării prezenţei tale online folosid diverse aplicaţii pe diferite dispozitive conectate la internet.

Cuvântul potrivit din limba engeză pentru a defini sensibilitatea este RESPONSIVE şi sigur aţi auzit expresia „mobile responsive”.

Eu cred că sunt cel puţin 4 criterii importante pentru ca prezenţa ta online să fie sensibilă (responsive)  şi cordială cu cei care intră la tine pe site.

 

1. Browser responsive- prietenos cu navigatorul (browser-ul) folosit

Exista mai multe aplicaţii numite „browser” folosite pentru navigarea online.

Cele mai importante sunt Google Chrome, Mozilla FireFox, Internet Explorer, Safari si Opera.

Când ai verificat ultima dată felul în care conţinutul adăugat pe site-ul sau blog-ul tău  se afişează cel puţin pe cele amintite mai sus ?

browser responsive

Dacă programatorul care a construit prezenţa ta online a făcut treabă bună, atunci totul trebuie să funcţioneze perfect.

Ai un site mai vechi ?

Dacă răspunsul tău este da la întrebarea de mai sus atunci iţi pot oferi eu o analiză gratuită pentru optimizarea lui.

Completează formularul de analiză şi vei primi gratuit informaţii personalizate direct pe email.

 

2. SEO ”responsive” – optimizat afișării în rezultatele de căutare pe cuvinte sau expresi cheie

Ştim deja cât de importantă este optimizarea pentru motoarele de căutare.

Dar cât de sensibil este conţinutul nostru afişat în cautări ?

Cum adică sensibil sau cordial ?

Păi să-ţi explic.

Google afişează în lista de pe prima pagină a rezultatelor linkuri şi rezumatul conţinutului aflat pe site-uri sau blog-uri actualizate periodic.

Felul în care apare acolo link-ul către site-ul tău este sensibilitatea pe care o poţi adăuga în plus faţă de toţi ceilalţi competitori ca să fii aproape sigur că cine caută produsele sau serviciile pe care le oferi va da click pe link către tine.

Unele din elementele care au puterea de a sensibilza rezultatele sunt :

A. Steluţele de vot pentru conţinut.

cum sa fac un blog

B. Imaginea unui videoclip (thumbnail) postat pe Youtube.

 

optimizare video pentru rezultatul cautarilor

Mai sunt şi alte aspecte care ţin de optimizarea pentru afişare în rezultatele căutarilor, optimizare care poate influenţa drastic numaru de vizitatori care intră la tine pe site.

Nu-ţi fă probleme !

Personal colaborez cu oameni pregătiţi să te ajute referitor la orice aspect legat de sensibilizarea conţinutului tău online afişat în rezultatele de căutare.

Completează formularul (de aici) si-ţi voi trimite cu cea mai mare placesre o analiză completă cu tot cu soluţiile tehnice şi costurile aferente.

 

3.Mobile responsive – adaptabil afișării pe ecranele diverselor dispozitive mobile.

Toate cele 4 sensibilittăţi sunt la fel de importante.

La ora actuala peste 55% din căutarile efectuate online pe google se fac de pe dispozitive mobile (tablete şi telefoane inteligente)

Dacă conţinutul pe care îl încarci tu pe internet nu se adaptează pentru afişarea pe dispozitive mobile el nici nu mai este indexat de către google.

 

optimiyare pentru afisare mobile

Ce înseamnă optimizarea pentru afişare pe diverse dispozitive mobile ?

Încadrarea pe ecran şi vizibilitatea conţinutului fară a mai fi nevoie de mariera sau micşorarea ecranului este optimizarea supremă.

Apoi mai sunt aspecte cum ar fi alegerea tipului de caractere şi mariema lor pentru ca vizitatorii şi clienţi tăi să poata citi ceea ce ai scris fără efort.

Prea multe elemente grafice şi diversitatea exagerată de culori afişate crează confuzie şi experienţa de navigare scade pentru utilizatorii care accesează conţinutul tău de pe dispozitive mobile.

Aşadar, principiile de care trebuie să ţii cont atunci cân faci comanda unui site sau a aunui blog sunt:

A. Eliminarea necesitatăţii de navigare laterală indiferent pe ce pagină se află vizitatorul.

B. Eliminarea necesităţii de a face zoom in sau out pentru a citi informaţiile.

C. Alegerea tipului de caractere si a dimensiunii optime pentru afişare.

Din nou, dacă ai nelămulriri sau programatorul care se ocupă de site nu are timp pentru optimizări, scrie-mi problemele cu care te confrunţi completând formularul de analiză gratuită AICI

4. Client responsive – conținut și funcționalitate adaptate vizitatorilor și clienților.

I se mai spune și optimizarea pentru UI / UX, în limba engleza expresiile sunt; User Interface și User Experience.

Persoanele pricepute să creeze calitate deosebită în aceste domenii sunt greu de găsit și foarte costisitor de angajat.

Nu ai mai auzit de aceasta expresie ?

Este obligatoriu să ţii cont de această implementare atunci când ceri programatorului criteriile pe care să se bazeze când scrie liniile de coduri pentru afişarea conţinutului tău online. Practic aceasta etapă va fi inbunătăţită periodic, pe toată perioada vieţii conţinutului tău online, în funcţie de analiza pe care o faci si părerile (feedback-ul) primimit de la vizitatori şi clienţi.

Aici piaţa din România va creşte foarte mult şi pretenţiile clienţilor vor fi din ce în ce mai mari, foarte bine !

După ce ai optimizat prezenţa ta online pentru motoarele de căutare şi ai făcut implementările necesare pentru a fi prietenos cu google, ai făcut toate reglajele tehnice pentru afişarea corectă pe navigatoarele importante, iar dispozitivele mobile iubesc felul in care apare conţinutul tău afişat pe ecrane mai mici, urmează un pas important pentru succesul garantat.

Imaginează-ţi că eşti o persoană care nu ştie nimc despre afacerea ta şi intră prima dată pe site.

Cum se comportă site-ul tău cu vizitatorii noi ?

Le este uşor să inţeleagă  din prima cine eşti şi ce le oferi ?

Se chinuie să găsească ceea ce-şi doresc sau navigarea prin site este facilă ?

Daca deţii un magazin online, este acolo o secţiune de „suport clienţi” online de tip chat ?

Inţeleg oamenii care intră pe orice pagina din site-ul tău pentru prima dată cine eşti si ce faci ?

Nici ClientExpert.ro nu este perfect adaptat , încă, aspectelor enumerate mai sus şi cred că voi lucra toată viaţa la optimizarea senisibităţii faţă de client.

Studiez zilnic tehnici şi caut soluţii pentru a optimiza cât mai bine afişarea informaţiilor, percepţia vizitatorilor şi experienţa clienţilor noştri.

Interactivitatea, informaţiile exacte şi usor de accesat, navigarea facilă, eficienţa şi impresia pe care o lasă conţinutul afişat de tine online defineşte felul în care eşti perceput şi timpul pe care potenţialul client îl petrece la tine pe site.

Acesta este motivul pentru care eu cred că sensibilitatea faţă de client (client responsive) trebuie înbunătăţită constant.

Alt beneficiu important al dezvoltării constante a sensibilităţii perfect adaptate faţă de experienţa clientului este rata de creşterea ratei de conversie (vânzări mai multe).

Dacă ceea ce faci este perfect adaptat vizibilitărţii din orice punct de vedere şi interacţiunea clientului este optimizată atunci vei avea din ce în ce mai mulţi clienţi fericiţi.

Adaugarea de „magneţi” care să-i atragă pe cei care-ţi vizualizează conţinutul online este o altă strategie foarte importantă pentru sensibilizarea şi captarea interesului lor dar despre asta voi face un articol pe viitor, complet, cu instrucţiuni pas cu pas.

Oamenii extraordinari dau mai departe infromatiile preţioase şi tu eşi cel mai tare dintre ei 😉

Iţi mulţumesc că m-ai citit !

 

P.S. lasă-mi te rog in comentariu părerea ta sinceră faţă de ceea ce ai citit mai sus.

 

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *